Na tejto stránke nájdete odpovede na Vaše otázky, názory a pripomienky, ktoré nám zasielate.

Podpora

Často kladené otázky

Príprava fotografií ›

Registrácia, objednanie, zaplatenie, dodanie ›

Odosielanie dát ›

Hardware a software ›

Tvorba obsahu knihy ›

Chybové hlášky - odstránenie ›



Príprava fotografií

S akými formátmi obrázkov pracuje Bontia Studio?

Studio pracuje s fotografiami vo formátoch JPG, GIF, TIFF, PNG, PNG s alfa kanálom.

naspäť hore ›

Aké veľké fotografie sú pre knihu potrebné na kvalitné vytlačenie?

Pre posúdenie dostatočnej veľkosti je podstatná veľkosť fotografie v obrazových bodoch (pixeloch), ktoré sú dané počtom snímačov na čipe vo fotoaparáte. Zjednodušene sa dá popvedať, že vytlačený obrázok bude kvalitný, pokiaľ bude mať aspoň 120 obrazových bodov na 1 cm obrázku tzn. 300 dpi.

naspäť hore ›

Ako správne pripraviť farebné fotografie?

Do kníh vkladajte fotografie vo farebnom priestore sRGB. Nastavenie nájdete vo vašom fotoaparáte. Pokiaľ vo fotoaparáte takéto nastavenie nemáte, je fotoaparát takto nastavený priamo z výroby. Pokiaľ máte fotografie v počítači a sú už uložené v inom farebnom priestore (napr. AdobeRGB), musíte ich upraviť. Viac o zmene farebného priestoru nájdete pod otázkou Ako upraviť farebný priestor fotografie.
Na stiahnutie: ISOcoated_v2_eci.zip.

naspäť hore ›

Ako pripraviť dáta pre nádherné čiernobiele fotografie?

Pokiaľ máte farebné fotografie a chcete z nich vytvoriť čiernobielu knihu, musíte fotografie upraviť. Najlepšie je pretransformovať obrázky do stupňov šedi a hneď potom do CMYK. Napr. Otvorte obrázok vo Photoshope a vyberte menu Obraz > Režim > Stupne šedi, nechajte obrázok prepočítať a hneď pretransformujte do CMYKu (Obraz > Režim > CMYK). Fotografie budú potom v knihe nádherne vykreslené, kontrastnejšie a skutočne čierne. Pekne vytlačené čiernobiele fotografie vlastne nie sú čiernobiele.

naspäť hore ›

Ako zistiť, v akom farebnom priestore sú fotografie v počítači?

Otvorte obrázok v niektorom zo špecializovaných nástrojov a pozrite si informácie o súbore. Údaj o farebnom priestore môžete nájsť aj v EXIF. Napr. vo Photoshope nájdete farebný priestor v menu Súbor > Informácie o súbore > Dáta fotoaparátu 2. Pokiaľ niekto už obrázok upravoval, nájdete údaj v Iné dáta > EXIF.

naspäť hore ›

Ako upraviť farebný priestor obrázku?

Otvorte obrázok v špecializovanom nástroji a priraďte profil sRGB a obrázok uložte. Napr. vo Photoshope zvoľte menu Úpravy > Převést do profilu. Vyberte sRGB IEC61966-2.1 a obrázok uložte.

naspäť hore ›

Je možné do kníh vkladať obrázky vo farebnom priestore CMYK?

Áno. Keď rozumiete príprave fotografií do tlače, môžete vkladať snímky vo farebnom priestore CMYK. Pri transformácií použite profil Coated Fogra39L alebo ISOcoated_v2 a konvertujte. Skontrolujte sútlač farieb, v najhlbších odtieňoch vo fotografii by nemala presiahnuť 290 %. Keď neviete pripraviť dáta do tlače, nechajte prevod na našich tlačových strojoch, dáta do CMYK prevedú automaticky.

naspäť hore ›

Ako jednoducho nastaviť monitor?

Keď váš monitor zle zobrazuje, môže s vaším výtlačkom knihy prísť aj sklamanie. Najčastejším problémom v nastavení monitora je vysoký jas, ktorý presvieti všetky tmavé časti obrazu. Fotografie obsahujú všetky detaily, sú jasné a žiarivé, ale v dátach to takto nevyzerá. Ďalším problémom môže byť farebný posun zobrazenia. Keď monitor ukazuje do žlta, bude v tlači žltá chýbať. Jednoduchú kontrolu zobrazovania monitora môžete urobiť porovnaním vytlačenej fotografie a tej istej fotografie zobrazenej na monitore. Pokiaľ je obraz na monitore farebný rovnako ako na fotografii, monitor nezobrazuje zle. Aj napriek tomu, keď chcete mať v knihe nádherné fotografie, odporúčame váš monitor kalibrovať kalibračnou sondou.

naspäť hore ›

Registrácia, objednanie, zaplatenie, dodanie

Ako aktivovať účet?

Keď sa nemôžete prihlásiť k svojmu účtu, možno ho nemáte aktivovaný. Prezrite si vašu doručenú poštu a hľadajte email Bontia - Aktivácia účtu.

naspäť hore ›

Akou technológiou a na akom stroji sa knihy tlačia?

Rovnako ako knihy v kníhkupectve, knihy tlačíme skladaním farieb CMYK a štandardným autotypickým tlačovým rastrom 180 lpi. Tlačíme na digitálnych produkčných tlačových strojoch HP Indigo, ktoré patria k absolútnej svetovej špičke v kvalite tlače. Kvalita tlače je veľmi podobná kvalite tlače z ofsetových strojov

naspäť hore ›

Ako objednať vytlačenie knihy?

  1. Spustite Bontia Studio.
  2. Stlačte v hlavnom menu tlačítko „Objednať“.
  3. Otvorí sa okno pre prihlásenie k vášmu účtu. Vyplňte e-mailovú adresu a heslo. Dostanete sa do nákupného košíka.
  4. V nákupnom košíku zadajte počet kusov výtlačkov.
  5. Keď máte k dispozícii zľavový poukaz, opíšte do príslušných polí číselný kód poukazu a stlačte tlačítko „Aktivovať poukaz“. Dostanete zľavu.
  6. V nasledujúcom kroku vyplňte doručovaciu a fakturačnú adresu.
  7. Vyberte si spôsob dopravy. Pozornosť venujte detailnému popisu.
  8. Nasleduje rekapitulácia objednávky. Všetko si dôkladne skontrolujte, neskoršie úpravy nie sú možné.
  9. Stlačte tlačítko "Objednať" a prejdite k zaplateniu a odoslaniu dát.

naspäť hore ›

Ako objednať rôzne knihy jednou objednávkou?

Viac rôznych kníh je možné objednať len nákupom na webových stránkach.

  1. Spustite Bontia Studio
  2. Stlačte v hlavnom menu tlačítko „Objednať“.
  3. Otvorí sa okno pre prihlásenie k vášmu účtu. Vyplňte e-mailovou adresu a heslo a pokračujte ďalej. V dolnej časti okna stlačte "Chcete objednať viac rôznych kníh naraz".
  4. V prehliadači webových stránok sa vám otvorí stránka Moje knihy.
  5. Keď máte spojenie s našimi servermi, nájdete v zozname názvy všetkých vašich kníh, ktoré máte v Studiu a dajů sa objednať*. Inak sa riaďte pokynmi v štúdiu.
    * Knihy v iných rozmeroch ako je aktuálna ponuka sa v prehľade kníh nezobrazí, pretože ich už nemožno objednať.
  6. Vyberte zo zoznamu knihu, ktorú chcete vytlačiť. Stlačte tlačítko "Pridať do nákupného košíka". Otvorí sa vám nákupný košík.
  7. Keď chcete do košíku pridať ďalšie knihy, stlačte tlačítko „Pridať knihu“. Keď chcete nakúpiť darčekový poukaz, stlačte tlačítko „Pridať poukaz“.
  8. Vyberte požadované knihy alebo poukazy a pridajte ich do nákupného košíka.
  9. Keď máte v nákupnom košíku všetky požadované položky, stlačte „Pokračovať v nákupe“. Otvorí sa okno Adresa a spôsob doručenia.
  10. Vyplňte doručovaciu adresu a tiež adresu, ktorá bude vytlačená na daňovom doklade.
  11. Vyberte spôsob dopravy.
  12. Nasleduje rekapitulácia objednávky. Dobre si všetko skontrolujte, pokiaľ nie je niečo v poriadku, stlačte tlačítko „Späť“ a údaj opravte.
  13. Pokiaľ súhlasíte s údajmi v rekapitulácií, stlačte tlačítko „Objednať“. Prejdite k zaplateniu a odoslaniu dát.

naspäť hore ›

Aké sú možnosti platby?

Akceptujeme karty MasterCard, VISA a American Express, prevod PayPal.

Platby tiež môžete posielať na bankové účty, ktoré máme v Nemecku, Taliansku, Francúzsku, Rakúsku, Holandsku, Českej republike a na Slovensku. Čísla účtov nájdete v kontaktoch alebo pri objednaní.

zpusoby platby

naspäť hore ›

Je možné zaplatiť neskôr?

Áno. Platbu môžete uskutočniť do 7 dní od vystavenia objednávky. Prihláste sa k svojmu účtu Bontia. Prejdite na stránku Stav mojich objednávok. V tabuľke objednávok nájdite nezaplatenú objednávku a kliknite na „Zaplatiť“. Zobrazí sa stránka Platba. Vyberte si spôsob platby a postupujte podľa pokynov.

naspäť hore ›

Je možné zaplatiť knihy na dobierku?

Áno. V niektorých štátoch je možné platiť knihy pri prevzatí dobierky. Tento spôsob je však obmedzený len na objednávky do 40 EUR.

naspäť hore ›

Ako dlho trvá zhotovenie zákazky? Aký je termín dodania?

Doba vyhotovenia zákazky je závislá na vyhotovení objednaných kníh. Termíny nájdete na stránkach jednotlivých vyhotovení knihy.

naspäť hore ›

Je možné skrátiť dobu výroby/dodania?

Áno, Dobu výroby a doručenia je možné skrátiť okamžitým zaplatením. Keď zaplatíte platobnou kartou, vaša zákazka pôjde do výroby len niekoľko minút po zaplatení. Iné skrátenie doby nie je možné. Pokiaľ zaplatíte prevodom, vaše knihy začneme vyrábať až po pripísaní peňazí na náš účet. Prevod obvykle trvá dva až tri dni.

naspäť hore ›

Ako sa dá znovu objednať kniha, ktorá už bola vytlačená?

Prihláste sa k svojmu účtu, prejdite na stránku Moje knihy a knihu objednajte. Keď máme vaše dáta v archíve, nebudete ich musieť posielať znovu.

naspäť hore ›

Je možné vyzdvihnúť knihu osobne?

Nie je. Tovar zasielame len poštou alebo dopravnými spoločnosťami.

naspäť hore ›

Je možné zmeniť objednávku?

Nie je. Proces výroby je kompletne automatický. Po prijatí dát a platby už nie je možné objednávku meniť. Pokiaľ objednávka nie je zaplatená, neplaťte ju a vytvorte a zaplaťte novú objednávku. Pôvodná objednávka bude automaticky stornovaná.

naspäť hore ›

Akým spôsobom sa posielajú objednané knihy a darčekové poukazy?

Doprava zásielok je závislá na cieľovej destinácií. Väčšinou si môžete vybrať medzi zaslaním obyčajnou poštou bez možnosti sledovania balíku alebo zaslaním s možnosťou sledovania balíku. Detaily sa dozviete pri objednaní.

naspäť hore ›

Je možné sledovať zásielku?

Áno. Keď chcete sledovať, kde sa vaša zákazka práve nachádza, objednajte si spôsob dopravy so sledovaním. Po vyexpedovaní od nás dostanete email s číslom zásielky, ktoré vám pomôže balík nájsť na stránkach dopravcu.

naspäť hore ›

Ako postupovať pri poškodenej zásielke pri doprave?

Pokiaľ je vonkajší obal poškodený, požadujte spísanie protokolu hneď pri preberaní zásielky. Až potom balík rozbaľte. Dodatočné reklamácie na poškodenie pri preprave nebudú uznané.

naspäť hore ›

Ako správne postupovať pri reklamácií?

Všetky vyrábané knihy prechádzajú výstupnou kontrolou. Aj napriek tomu sa môže stať, že vaša kniha bude obsahovať chybu. V takom prípade nás kontaktujte emailom, popíšte závadu a pripojte jej fotografiu. Vašu reklamáciu budeme okamžite riešiť. O spôsobe riešenia vás budeme informovať do 2 pracovných dní. Kompletný reklamačný poriadok nájdete v obchodných podmienkach.

naspäť hore ›

Odosielanie dát

Ako odoslať dáta knihy do tlače?

Dáta je možné odoslať len v prípade, že existuje objednávka na vytlačenie vybranej knihy, Dáta odošlite pomocou aplikácie Bontia Studio. Spustite Studio, dáta sa automaticky odošlú. Keď máte problémy s odoslaním dát, vypnite bránu Firewall, antivírovú ochranu a proxy. Niekedy môžu tieto programy blokovať komunikáciu s našimi servermi a dáta tak nie je možné odoslať.

naspäť hore ›

Ako zrýchliť veľmi pomalé odosielanie dát?

Väčšina dátových pripojení je asynchrónnych. Takéto priopojenie umožňuje prenos dát k vám rýchlejšie ako od vás. Overte si rýchlosť vášho pripojenia na odosielanie dát. Keď chcete dáta odosielať rýchlejšie, zriaďte si rýchlejšie pripojenie u vášho poskytovateľa internetových služieb.

naspäť hore ›

Ako nadviazať na prerušené odosielanie dát?

Pokiaľ príde k prerušeniu odosielania, nič sa nedeje. Spustite znovu Studio, zostávajúce dáta sa odošlú automaticky. Už odoslané dáta sa znovu neposielajú.

naspäť hore ›

Čo robiť, keď nejdú odoslať dáta?

Keď máte problémy s odosielaním dát, vypnite bránu Firewall, antivírusovú ochranu a proxy. Niekedy môžu tieto programy blokovať komunikáciu s našimi servermi a dáta vtedy nie je možné odoslať. Keď vypnutie nepomôže, kontaktujte nás.

naspäť hore ›

Je možné odoslať dáta poštou alebo emailom?

Nie. Dáta je možné odoslať len pomocou programu Bontia Studio.

naspäť hore ›

Hardware a software

Na aký počítač je možné Studio nainštalovať?

Bontia Studio je možné nainštalovať na bežný počítač s operačným systémom Windows. Pozrite si presnú špecifikáciu.

naspäť hore ›

Ako preniesť dáta vytvorených kníh na iný počítač?

Na novom počítači nainštalujte Studio a potom prekopírujte obsah adresárov zo starého počítača:
Vo Windows 2000, XP, 2003 to sú tieto adresáre:
c:\Documents and Settings\[meno_užívateľa]\Data aplikací\Exec\

Vo Windows Vista, 2008 a Windows 7 to sú tieto adresáre:
c:\Users\[meno_užívateľa]\AppData\Roaming\Exec\

Pokiaľ máte v Studiu vypnuté kopírovanie fotografií do knihy, musíte na nový počítač ešte nakopírovať fotografie.

naspäť hore ›

Ako zálohovať knihy vytvorené v Studiu?

Prekopírujte do archívu obsah adresárov:
Vo Windows 2000, XP, 2003 to sú tieto adresáre:
c:\Documents and Settings\[meno_užívateľa]\Data aplikací\Exec\

Vo Windows Vista, 2008 a Windows 7 to sú tieto adresáre:
c:\Users\[meno_užívateľa]\AppData\Roaming\Exec\

Pokiaľ máte v Studiu vypnuté kopírovanie fotografií do knihy, zálohujte ešte fotografie.

naspäť hore ›

Ako nainštalovať Studio na Mac OS X?

Keď chcete používať Studio na Mac OS X spolu s inými programami pre Mac OS X, nainštalujte si program Parallels Desktop alebo VMware Fusion. Po nainštalovaní jedného z týchto programov nainštalujte Windows a Studio a môžete Studio používať ako program pod Mac OS X.

Keď vlastníte Mac OSX 10 a vyššie, môžete pomocou programu Boot Camp nainštalovať Windows a potom do nich nainštalovať Studio. Pri každom štarte počítača si vyberiete, ktorý operačný systém chcete používať.

naspäť hore ›

Tvorba obsahu knihy

Ako do knihy vložiť rovnakú fotografiu viackrát?

V zásobníku fotografií vyberte jednu konkrétnu fotografiu, stlačte pravé tlačítko a vyberte „duplikovať“. V zásobníku sa objavia dve rovnaké fotografie, ktoré môžete umiestniť do knihy. Tento postup je možné opakovať aj pre ďalšie kópie.

naspäť hore ›

Čo robiť, keď sa objaví varovanie, že obrázok nie je dostatočne veľký?

Zmenšite veľkosť obrázku na stránke, alebo ho nahraďte obrázkom s väčším počtom obrazových bodov.

naspäť hore ›

Ako stiahnuť šablónu strán?

Sady šablón je možné stiahnuť pomocou programu Sudio. Spustite Studio. V ponuke Kniha zvoľte Designy.

naspäť hore ›

Ako nainštalovať nové písmo?

Stiahnite si písmo z niektorej zo špecializovaných webových stránok. Súbor si uložte na plochu. Kliknite na tlačítko Štart, vyberte ponuku Ovládacie panely. Rozkliknite Písma, otvorí sa vám okno sa nainštalovanými fontmi. Súbor nového písma pretiahnite myšou do okna Písmo.

naspäť hore ›

Prečo písmo neobsahuje všetky potrebné znaky?

Overte obsah znakové sady. Sady obsahujú písmena len niektorých abecied. Kliknite na tlačítko Štart, vyberte ponuku Všetky programy> Príslušenstvo > Systémové nástroje > program Mapa znakov.

Vyberte sledované písmo a prezrite si znakovú tabuľku. Keď v tabuľke potrebný znak chýba, nedá sa nič robiť a musíte nainštalovať iné písmo, ktoré bude požadovaný znak obsahovať.

naspäť hore ›

Chybové hlášky - odstránenie

Čo robiť, keď sa objaví hláška "Systém nemôže nájsť uvedený súbor"?

Pri pokuse o otvorenie webových stránok priamo zo Studia môže nastať problém s otváraním prehliadača. Chyba indikuje zlé nastavenie predvoleného programu na prehliadanie webových stránok. Kliknite na Štart, vyberte ponuku Ovládacie panely > Pridať alebo odobrať programy > Prístup a základné nastavenie programov > Vlastné > Predvolený webový prehliadač.

naspäť hore ›

Čo robiť, keď sa objaví hláška "Font Arial nepodporuje vybraný štýl Regular"?

Message: Font 'Arial' does not support style 'Regular'. Hláška sa môže objaviť aj pre iné písma a štýly. Súbor s písmom vo vašom počítači je vadný alebo celkom chýba. Musíte ho preinštalovať. Viac informácií nájdete v Ako nainštalovať nové písmo.

naspäť hore ›

Čo robiť, keď sa objaví hláška "Nie je platná aplikácia Win32"?

Hláška sa objavuje v prípade, že máte zle zaregistrovaný alebo nefunkčný program na prehliadanie obrázkov. Nastavte predvolený program na prehliadanie obrázkov. Otvorte kontextové menu nad obrázkom (kliknite pravým tlačidlom na obrázok). Vyberte menu Otvoriť v programe > Zvoliť program ..., vyberte vhodný program a zaškrtnite „Na otvorenie súborov tohto typu vždy použiť vybraný program.“

naspäť hore ›